Nagyatádi Regionális Szennyvíztársulás - közérdekű adatok
NYILVÁNOS ADATOK
1.1. Kapcsolat, szervezet, vezetők » A szervezeti struktúra
1. A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai
A társult Tagok a Társulási Megállapodás aláírásával egyidejűleg az alábbi szervezeti
rendszerben állapodnak meg:
A Társulás döntéshozó szerve: Társulási Tanács
A Társulás vezetője, képviselője: Társulási Tanács Elnöke
A Társulás felügyeleti szerve: Társult Települési Önkormányzatok
A törvényességi ellenőrzés szerve: Dél-dunántúli Regionális Közigazgatási Hivatal
A Társulási Tanács kizárólagos feladat- és hatásköre:
A Társulási Tanács elnökének, elnökhelyettesének visszahívása, díjazásuk
megállapítása,
A működési hozzájárulás mértékének megállapítása,
Az egységes díjpolitika elfogadása,
Tagokat terhelő egyéb kötelezettség megállapítása,
A hatáskörébe utalt pénzeszközök felhasználásáról döntés, szükség szerint szakértői
vélemények figyelembe vételével,
A Társulási Megállapodás módosítása, mely határozat hatálybalépéséhez a
Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének támogató döntése
szükségeltetik,
A Társulás megszűnésének elhatározása, mely határozat a Társulásban résztvevő
képviselő-testületek mindegyikének egyetértő döntésével lép hatályba,
A Társulás éves munkatervének, költségvetésének, év végi beszámolójának, éves
mérlegének elfogadása,
Az érintett tárcákkal, az illetékes szervezetekkel a támogatási szerződések megkötése,
Döntés minden olyan jogügyletben, amely nem tartozik a FIDIC szerződések hatálya alá, és amely során a Társulás 1.000.000,-Ft-ot meghaladó mértékben vállalna kötelezettséget,
A Társulási Megállapodásban foglalt célok megvalósításának áttekintése, stratégiai
célok meghatározása,
A projekt szerinti célkitűzések megvalósulásának, azok időarányos állapotának
elemzése és értékelése,
A Tagok között felmerülő esetleges vitás kérdések megtárgyalása, esetleg állásfoglalás a kérdésében, illetve a végrehajtás során felmerülő problémák körében,
A Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadása, amelyhez a tagönkormányzatok
képviselő-testületeinek jóváhagyása szükséges.
A Társulási Tanács elnökének feladat- és hatásköre:
Képviseli a Társulást és a projektet harmadik személyekkel szemben, bíróságok és
más hatóságok előtt,
A Társulás számlavezetéséről gondoskodik,
Intézkedik a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságánál a Társulás törzskönyvi
nyilvántartásában szereplő adatok változásának nyilvántartásba vételéről, a Társulási
Megállapodás módosítását követő 15 napon belül,
Irányítja a Társulás gazdálkodását és a projekt megvalósításának teljes menetét,
Összehívja a Társulási Tanács üléseit, összeállítja az ülések napirendjét,
Gondoskodik a Társulás éves mérlegének, vagyonkimutatásának, költségvetésének,
éves beszámolójának elkészítéséről,
A Társulás mérlegét Tagok számára hozzáférhetővé teszi,
Ellátja a Társulás adminisztrációjával kapcsolatos feladatokat,
Évente legalább egy alkalommal jelentést készít a Társulási Tanács részére a Társulás működéséről, feladatainak ellátásáról, a társulási cél megvalósulásáról,
Ellátja mindazon feladatokat, melyet a Társulási Megállapodás, illetve a Társulási
Tanács számára előír,
Benyújtja a pályázatot a KEOP Közreműködő Szervezethez,
A Támogatási Szerződést a Tagok nevében aláírja,
Bármely kérdésben észrevétellel és kérdéssel élhet a Tagok, illetve képviselőik, a
hatóságok, közreműködő szervek, személyek felé, beszámoltathatja a Társulásban
közreműködő bármely érdekeltet,
Az elnök Társulással összefüggő feladatai megvalósításához - utólagos beszámolási
kötelezettséggel - jogosult szakértők igénybevételére, valamint segítő szervezet
létrehozására a Társulás költségén,
A Társulás elnöke a tőle elvárható gondossággal köteles eljárni, az Áht. 97.§ (1)
bekezdésében meghatározott felelősséggel. Kötelezettségének megszegésével okozott
kárért a polgári jog szabályai, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint felel,
Az elnök a Társulás bevételeivel a Társult települési önkormányzatok, valamint a
Társulási Tanács ellenőrzése mellett, önállóan, a Tanács hatáskörét nem sértve, a
törvényi rendelkezéseknek megfelelően gazdálkodik; a működéssel járó költségeket a befizetett működési hozzájárulás fedezi.
A Társulás ellenőrzési rendje, felügyelete:
A Tagok a társulási megállapodással az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998.
(XII. 30.) kormányrendelet 13. § (6) bekezdésében foglaltak alapján a Társulás felügyeleti szerveként a Társult települési önkormányzatok képviselő-testületeit jelölik ki.
A felügyeleti szerv köteles az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) kormányrendeletben foglalt kötelezettségének eleget tenni.
A Társulás felett a Dél-dunántúli Regionális Közigazgatási Hivatal vezetője törvényességi ellenőrzési jogot gyakorol.
A Társulás tagjai a társulás működését – a Társulási Megállapodásban meghatározottak szerint – célszerűségi és gazdasági szempontból jogosultak ellenőrizni.
A Társulás tagja által választott képviselő évente legalább egyszer a képviselő-testületének beszámol a Társulás tevékenységéről, pénzügyi helyzetéről, a társulási cél megvalósulásáról.
A Társulási Tanács tagjai képviselő-testületeiknek beszámolnak a Társulási Tanácsban végzett tevékenységükről.
A Társulás tagja az általa választott képviselőt visszahívhatja.
Frissítés: A változásokat követően azonnal, Megőrzés: Az előző állapot törlendő Utolsó frissítés: 2013.10.24.