Kezdőlap |
Nagyatádi Regionális Szennyvíztársulás - közérdekű adatok NYILVÁNOS ADATOK
1.1. Kapcsolat, szervezet, vezetők » A szervezeti struktúra

1. A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai
A társult Tagok a Társulási Megállapodás aláírásával egyidejűleg az alábbi szervezeti rendszerben állapodnak meg:
 
A Társulás döntéshozó szerve: Társulási Tanács
A Társulás vezetője, képviselője: Társulási Tanács Elnöke
A Társulás felügyeleti szerve: Társult Települési Önkormányzatok
A törvényességi ellenőrzés szerve: Dél-dunántúli Regionális Közigazgatási Hivatal


A Társulási Tanács kizárólagos feladat- és hatásköre:
  • A Társulási Tanács elnökének, elnökhelyettesének visszahívása, díjazásuk megállapítása, 
  • A működési hozzájárulás mértékének megállapítása,
  • Az egységes díjpolitika elfogadása, 
  • Tagokat terhelő egyéb kötelezettség megállapítása, 
  • A hatáskörébe utalt pénzeszközök felhasználásáról döntés, szükség szerint szakértői vélemények figyelembe vételével, 
  • A Társulási Megállapodás módosítása, mely határozat hatálybalépéséhez a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének támogató döntése szükségeltetik, 
  • A Társulás megszűnésének elhatározása, mely határozat a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének egyetértő döntésével lép hatályba, 
  • A Társulás éves munkatervének, költségvetésének, év végi beszámolójának, éves mérlegének elfogadása, 
  • Az érintett tárcákkal, az illetékes szervezetekkel a támogatási szerződések megkötése, 
  • Döntés minden olyan jogügyletben, amely nem tartozik a FIDIC szerződések hatálya alá, és amely során a Társulás 1.000.000,-Ft-ot meghaladó mértékben vállalna kötelezettséget, 
  • A Társulási Megállapodásban foglalt célok megvalósításának áttekintése, stratégiai célok meghatározása, 
  • A projekt szerinti célkitűzések megvalósulásának, azok időarányos állapotának elemzése és értékelése, 
  • A Tagok között felmerülő esetleges vitás kérdések megtárgyalása, esetleg állásfoglalás a kérdésében, illetve a végrehajtás során felmerülő problémák körében, 
  • A Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadása, amelyhez a tagönkormányzatok képviselő-testületeinek jóváhagyása szükséges.

A Társulási Tanács elnökének feladat- és hatásköre:

  • Képviseli a Társulást és a projektet harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt, 
  • A Társulás számlavezetéséről gondoskodik, 
  • Intézkedik a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságánál a Társulás törzskönyvi nyilvántartásában szereplő adatok változásának nyilvántartásba vételéről, a Társulási Megállapodás módosítását követő 15 napon belül, 
  • Irányítja a Társulás gazdálkodását és a projekt megvalósításának teljes menetét, 
  • Összehívja a Társulási Tanács üléseit, összeállítja az ülések napirendjét,
  • Gondoskodik a Társulás éves mérlegének, vagyonkimutatásának, költségvetésének, éves beszámolójának elkészítéséről, 
  • A Társulás mérlegét Tagok számára hozzáférhetővé teszi, 
  • Ellátja a Társulás adminisztrációjával kapcsolatos feladatokat, 
  • Évente legalább egy alkalommal jelentést készít a Társulási Tanács részére a Társulás működéséről, feladatainak ellátásáról, a társulási cél megvalósulásáról, 
  • Ellátja mindazon feladatokat, melyet a Társulási Megállapodás, illetve a Társulási Tanács számára előír, 
  • Benyújtja a pályázatot a KEOP Közreműködő Szervezethez, 
  • A Támogatási Szerződést a Tagok nevében aláírja, 
  • Bármely kérdésben észrevétellel és kérdéssel élhet a Tagok, illetve képviselőik, a hatóságok, közreműködő szervek, személyek felé, beszámoltathatja a Társulásban közreműködő bármely érdekeltet, 
  • Az elnök Társulással összefüggő feladatai megvalósításához - utólagos beszámolási kötelezettséggel - jogosult szakértők igénybevételére, valamint segítő szervezet létrehozására a Társulás költségén, 
  • A Társulás elnöke a tőle elvárható gondossággal köteles eljárni, az Áht. 97.§ (1) bekezdésében meghatározott felelősséggel. Kötelezettségének megszegésével okozott kárért a polgári jog szabályai, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint felel, 
  • Az elnök a Társulás bevételeivel a Társult települési önkormányzatok, valamint a Társulási Tanács ellenőrzése mellett, önállóan, a Tanács hatáskörét nem sértve, a törvényi rendelkezéseknek megfelelően gazdálkodik; a működéssel járó költségeket a befizetett működési hozzájárulás fedezi.

A Társulás ellenőrzési rendje, felügyelete:

A Tagok a társulási megállapodással az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) kormányrendelet 13. § (6) bekezdésében foglaltak alapján a Társulás felügyeleti szerveként a Társult települési önkormányzatok képviselő-testületeit jelölik ki.

A felügyeleti szerv köteles az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) kormányrendeletben foglalt kötelezettségének eleget tenni.

A Társulás felett a Dél-dunántúli Regionális Közigazgatási Hivatal vezetője törvényességi ellenőrzési jogot gyakorol. A Társulás tagjai a társulás működését – a Társulási Megállapodásban meghatározottak szerint – célszerűségi és gazdasági szempontból jogosultak ellenőrizni.

A Társulás tagja által választott képviselő évente legalább egyszer a képviselő-testületének beszámol a Társulás tevékenységéről, pénzügyi helyzetéről, a társulási cél megvalósulásáról. A Társulási Tanács tagjai képviselő-testületeiknek beszámolnak a Társulási Tanácsban végzett tevékenységükről.
 A Társulás tagja az általa választott képviselőt visszahívhatja.
Frissítés: A változásokat követően azonnal, Megőrzés: Az előző állapot törlendő
Utolsó frissítés: 2013.10.24.